Świetlica Szkolna

Czekamy na Was każdego dnia od 7.00 do 17.00

- Pobierz Regulamin Świetlicy Szkolnej (PDF) -

Ze świetlicy szkolnej korzystają dzieci z  klas 0 – III oraz czasami uczniowie starsi.

 

Uczniowie zapisywani są do świetlicy na podstawie kart zgłoszeń.

 

W świetlicy uczniowie zawsze mogą napić się herbaty, zjeść drugie śniadanie i obiad. Dzieci korzystają z przyborów plastycznych i narzędzi do wykonania prac, grają w różnorodne gry i bawią się zabawkami.

W  świetlicy znajduje się kanapa, która umila  dzieciom czas, pozwala im wypocząć i  poczuć się jak w domu.

Świetlicę prowadzą radosne i pełne poczucia humoru wychowawczynie:

  • p. Bożena Chaja Sobuń,
  • p. Małgorzata Cybulska,
  • p. Danuta Paprot.

Wychowawczynie, z całych sił, starają się zapewnić dzieciom jak najmilszą atmosferę. Wcielają się w różne role: nauczyciela, opiekunki, rozjemcy, pielęgniarki. Są cierpliwe i łagodne. Można się do nich przytulić, kiedy jest taka potrzeba, ocierają łzy, pocieszają lecz muszą być czasem wymagające i konsekwentne. Słuchają i chcą nauczyć dzieci słuchać.

Wychowawczynie są przyjaciółkami dzieci, przewodnikami, doradcami. Można się z nimi pośmiać, pożartować, pograć i poważnie porozmawiać. To one starają się, by świetlica była miejscem, gdzie dzieci czują się dobrze i bezpiecznie.

Świetlica jest miejscem, gdzie jest czas na zabawę, odpoczynek, naukę, odrabianie prac domowych i czytanie książek. Wychowawcy w świetlicy starają się zapewnić dzieciom jak najlepsze warunki do nauki, pomoc w odrabianiu prac domowych oraz dobrą zabawę.

Zajęcia w świetlicy prowadzone są na podstawie planu pracy świetlicy, który opiera się na tygodniowych hasłach tematycznych. Proponowane zajęcia mają różny charakter, są to m.in.: zajęcia techniczne, plastyczne, muzyczne, ruchowe, dydaktyczne – pozwalające na rozwijanie wyobraźni i aktywności twórczej oraz sprawności manualnej i fizycznej.

Szczególnie ważną rolę w pracy świetlicy odgrywa pedagogika zabawy, która sprzyja integracji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Pedagogika zabawy stwarza wychowankom możliwość rozwoju w atmosferze akceptacji i zaufania, bez względu na wiek i umiejętności.

Cele świetlicy:

  1. W świetlicy dzieci mogą rozwijać swoje pasje, poznawać nowe techniki wykonywania prac.
  2. Świetlica proponuje uczniom różne konkursy pozwalające rozwijać posiadane umiejętności i zainteresowania.
  3. Świetlica jest miejscem, gdzie uczniowie uczą się współdziałać w nowej grupie, innej niż klasowa, pomagać sobie nawzajem.

Rok szkolny 2010/2011 rozpoczął się dla świetlicy bardzo kolorowo. Pojawiły się nowe, barwne, piękne meble dostosowane do potrzeb dzieci oraz stoliki i krzesełka. Teraz to przestrzenne i jasne pomieszczenie jest o wiele cieplejsze i dużo bardziej kolorowe.

Początek roku szkolnego to dla uczniów klas pierwszych całkiem nowe wyzwanie w szkole, również i w świetlicy. We wrześniu wychowawcy zawarli kontrakt ze wszystkimi uczniami uczęszczającymi do świetlicy. To bardzo ważny dokument, który zawiera jasne i proste zasady przebywania w świetlicy. Pozwala też dbać o bezpieczeństwo przebywających w świetlicy uczniów.

Uczniowie uczęszczający do świetlicy stworzyli zespół teatralny „Świetliki”, który wystąpił w konkursie Małych Zespołów Teatralnych w Szkole Podstawowej nr 2 w Malborku.

Za udział w konkursie „Świetliki” dostały wyróżnienie :)

Świetlica wzięła udział w akcji charytatywnej, jaką jest Festyn Adwentowy. Podczas zajęć świetlicowych przygotowaliśmy różne przedmioty, które wystawione były na sprzedaż, m.in.: mikołaje z origami modułowego, ozdobne choinki, broszki, magnesy na lodówkę.

Świetlica angażuje się również w akcję WOŚP. W tym roku przygotowaliśmy elementy dekoracji.

II Świetlicowy Turniej Warcabowy

Aktualnie mają miejsce rozgrywki II Turnieju Warcabowego, którego uczestnicy to wyłącznie tzw. „świetliki” czyli uczniowie uczęszczający do świetlicy.

Ferie w świetlicy

Przez pierwszy tydzień ferii świetlica nie była pusta. Pani Małgosia zorganizowała dla chętnych uczniów z całej szkoły zajęcia „Zręczne ręce”, podczas których dzieci mogły rozwijać swoje pasje i poznały nowe techniki tworzenia z papieru. Na zajęciach dzieci miały do czynienia ze sztuką składania papieru – origami modułowym, robiły odlewy gipsowe, które potem malowały według własnego uznania, poznały technikę scrapbookingu i wykonały kartki z albumu poznaną techniką.

 


Przetłumacz stronę:
EnglishFrenchGermanItalianPolishRussianSpanish
Partnerzy






Kategorie
Archiwalne wpisy: